
Odpowiednio dobrana strategia marketingowa jest niezwykle ważnym czynnikiem działalności w branży usługowo-handlowej, od której w dużej mierze zależy wzrost popularności marki wśród konsumentów. Nowoczesny merchandising oferuje wiele metod przyczyniających się do budowania zaufania w gronie stałych i potencjalnych klientów, wśród których na specjalne wyróżnienie zasługują wszelkiego rodzaju programy konsumenckie. Co należy o nich wiedzieć i jak wpływają na decyzje zakupowe?
Programy konsumenckie – podstawowe rodzaje
Warto rozpocząć od tego, czym w praktyce są programy konsumenckie. W telegraficznym skrócie, są to zorganizowane działania marketingowe, za pośrednictwem których klienci mogą liczyć na atrakcyjne zniżki, rabaty czy nagrody. Do programów konsumenckich możemy zaliczyć m.in. konkursy z nagrodami, loterie czy programy lojalnościowe uprawniające ich uczestników do skorzystania ze specjalnych promocji.
Programy lojalnościowe – budowanie trwałej relacji z klientem
Każdy przedsiębiorca otwierający działalność gospodarczą robi to z myślą o długofalowym rozwoju firmy i budowaniu zaufania wśród klientów. Jednym z narzędzi wsparcia sprzedaży są programy konsumenckie, które zaprojektowane i wdrożone w odpowiedni sposób pozwalają mocno zaznaczyć swoją obecność na rynku i zainteresować konsumentów atrakcyjną ofertą sprzedażową. Klient posiadający specjalną kartę członkowską ma poczucie przynależności do pewnej społeczności i znacznie chętniej sięga po wybrane produkty.
Trzeba jednak pamiętać, że forma programów lojalnościowych czy konkursów konsumenckich powinna być spersonalizowana i idealnie dopasowana do specyfiki prowadzonej działalności handlowej czy usługowej. Tylko wtedy możemy mieć pewność, że inwestycja w programy konsumenckie przyniesie długofalowe korzyści, w tym finansowe, i pozwoli umocnić swoją pozycję na rynku.
Programy konsumenckie – jak je wdrożyć?
Organizacja programów lojalnościowych dla niektórych przedsiębiorców może okazać się zbyt czasochłonne, jednak nie jest to powód, dla którego należy porzucić swoje marketingowe plany. Warto skorzystać z pomocy profesjonalnych agencji merchandisingowych, które zajmują się nie tylko wprowadzeniem programów lojalnościowych czy loterii, ale także ich planowaniem i obsługą. To po stronie agencji leży również wsparcie prawne, logistyczne, podatkowe i organizacyjne, co z perspektywy przedsiębiorców jest rozwiązaniem niemal idealnym. Można wtedy swobodnie zająć się załatwianiem innych, równie istotnych spraw oraz pracować nad dalszym rozwojem firmy.