Zdobywanie przewagi konkurencyjnej w biznesie nie jest łatwe i wymaga przyjęcia odpowiedniej strategii. Nie mniej ważne jest korzystanie z dostępnych możliwości, zwłaszcza gdy mowa o metodach płatności. Jednym z atrakcyjniejszych sposobów są odroczone płatności. Cieszy się to coraz większym uznaniem. Dowiedzmy się dlaczego?
Odroczone płatności – co to takiego?
Odroczone płatności określane są przez wielu jako nowa era rozliczeń biznesowych, w czym nie ma przesady, bo to naprawdę atrakcyjna forma dla firm i klientów. Polega to na przesunięciu terminu spłaty zobowiązania finansowego. Na ile, to już zależy od ustalonych warunków. Niezależnie jednak od tego, warto pamiętać, że powoli staje się to standardem w branży e-commerce. Prowadząc więc własny biznes, nie możesz pozostać w tyle, a tak będzie jak nie wprowadzisz tej usługi we własnym sklepie.
Odroczone płatności oferowane są zresztą nie tylko w sklepach internetowych, ale również stacjonarnych. Wpływa to bardzo pozytywnie na sprzedaż, na decyzje zakupowe konsumentów. Decyduje o tym niejako mechanizm psychologiczny, bo klient, mając świadomość, że nie musi od razu wydawać określonej sumy pieniędzy, jest bardziej skłonny do kupna danego produktu lub skorzystania z konkretnej usługi. Takie rozwiązanie sprawdza się szczególnie gdy mowa o produktach o dużej wartości, których zakup wiąże się z ryzykiem finansowym. Klient może się bać, że działa pochopnie, zbyt emocjonalnie, więc potrzebuje – jak to mówi powiedzenie – “przespać się z tą decyzją”. Kiedy ma do dyspozycji odroczoną płatność łatwiej mu zaakceptować wydanie większej sumy pieniędzy. Może też być tak, że w danym momencie klient po prostu nie dysponuje określoną ilością gotówki, więc możliwość zapłaty w późniejszym okresie będzie dla niego dużym ułatwieniem.
Odroczone płatności to same korzyści!
Jedną z ważniejszych korzyści jest większa sprzedaż, bo klient, widząc, że nie musi natychmiastowo płacić, chętniej skorzysta z takiej opcji. Pisaliśmy już o tym powyżej, dlatego nie będziemy nic dodawać, tylko przejdziemy do kolejnych plusów odroczonych płatności.
Do tej grupy bez wątpienia zaliczymy większą średnią wartość zamówienia. Działa to tak, że klient chętniej sięgnie po bardziej wartościowe produkty (lub asortyment dodatkowy), będąc pewnym, że zapłaci za nie w późniejszym okresie. Przekłada się to na przewagę konkurencyjną, bo dzięki tej usłudze wyróżniamy się pozytywnie, prokliencko na tle konkurencji. Wyciągamy rękę do klientów, zapewniając im tak dogodne warunki, co nie pozostaje bez wpływu na ich zainteresowanie naszą marką i ofertą. Dzięki temu łatwiej pozyskać lojalnych klientów, bo wychodzimy naprzeciw ich potrzebom oraz wymaganiom.
Jak widzimy, warto pomyśleć o wprowadzeniu tej usługi dla klientów biznesowych do własnego biznesu, gdyż dzięki niej można wiele zyskać. To, co najważniejsze – lojalność klientów. Nie tylko powrócą do nas po raz kolejny, robiąc zakupy, ale i namówią kolejne osoby. Chcąc lepiej poznać tę tematykę, zapraszamy pod adres https://pragmago.tech/odroczona-platnosc-dla-firm/.